Značkový copywriting na osm

Jen řádově jednotky procent řidičů mají zájem investovat 10 000 Kč do své originální SPZ. Myslíte si, že je to jen otázka peněz? Jaké myšlenkové pochody prolétnou člověku hlavou, kdyby se na těch 10 papírů nemusel ohlížet a dostal značku třeba jako dárek? První rozcestník by mohl být asi tento: A/ Chci mít nenápadnou značku, kterou si ale snadno zapamatuji. Bude na první pohled normální, na začátku písmena, na konci čísla (třeba zkratka mého jména + datum narození). Volili byste A? Pak si myslím, že službu reklamní agentury asi nevyužijete. Nás zajímají Béčkaři – ti, kteří chtějí zapamatovatelnou SPZku, ale zároveň chtějí vyslat světu nějaký signál. Fakt cool sdělení.
Pojďme nejdříve k prvoplánovitým sdělením, která pochopí každý, ale řekněme trochu s pokrčením ramen. Sem patří sdělení, která chtějí říci, že pasažér a majitel vozu je důležitý (VIP11111) nebo ho prezentují jako tvora nebezpečného (BOND0007). Překročit tento stín už dá více práce a majitel budoucí originální značky se dostává do nelehké role reklamního textaře nebo tvůrce rébusů. A hlavička může začít bolet, pak se od ní může začít čoudit. Sestavit kvalitní a správně dešifrovatelný osobní vzkaz v minimalistickém 8 znakovém prostoru (s minimálně jednou číslicí) může být tvrdým oříškem. Krásné však je, že pravidla jsou jednoduchá a pro všechny stejná. 8 znaků a minimálně jedna číslice.
Rozhodně si nemyslíme, že by kdokoliv u nás zadával tvorbu své SPZ. Chceme Vás spíše inspirovat, ať je na silnicích a parkinzích na co koukat. A ať si my ostatní lámeme hlavy, co tím chtěl básník říct. Je jasné, že pro tento úkol je angličtina lepší než čeština, ale i ta se umí dobře prát.

 

Příklady

KAZ00000: Jsem bezchybný. Mám zdravý chrup.
JUUUU365 – Jsem v úžasu po celý rok.
1B0Y1T0Y – Jsem chlapec jako všichni jiní.
BINAR111 – Toto je bondovská ajťácká sedmička v dvojkové soustavě.
WWWG0DCZ – Boží webová stránka
PI314159 – Umím Ludolfovo číslo na 5 desetinných!
No a na závěr jedna SPZ, která existuje a není špatná: RUN4BEER – Skoč mi pro pívo!

 

Tak co, nakoplo Vás to trochu?