VR zhmotňuje dávnou touhu vypravěče

Objednáme-li si plnotučnou porci rozšířené reality, staneme se všeználkem. Nejlépe s chytrými brýlemi nebo chytrou kontaktní čočkou líplou na sítnici. Paráda na procházku po neznámém městě! Ke všemu, co vidíme, máme nachytřující informace. Vidíme, jak věci fungují, kdo je vymyslel a sestrojil, odkud co pochází, kdo je kdo. Jsme chytrým vetřelcem skenujícím prostor. To, jestli světu budeme i nebezpeční, si můžeme rozhodnout později…
Virtuální realita je jiná. Je takřka zhmotněním dávné vypravěčovy touhy vtáhnout posluchače do svého příběhu. Představit si díky zapojení fantazie situace či místa, kde jsme nebyli nebo která už neexistují! Ztratit se, opustit na chvíli svůj svět. VR „brejle“ umí omámit poměrně rychle některé naše smysly a přinést velmi uvěřitelný, poměrně autenticky vnímatelný příběh, odkudkoliv. Z vesmíru, z tajemného hradu v Karpatech, z minulosti. Hlavně to neukazovat dětem!
Marketing se začíná o nové technologie zajímat až ve chvíli, kdy se ukáží být efektivním a úspěšným řešením. VR může být firmě užitečná již ve fázi vývoje prototypů (lze testovat a prozkoumávat například nový model vozu), při edukaci vlastních lidí (ukázka fungování procesů), díky VR umíte ukázat zákazníkovi na veletrhu, jak by mohl vypadat interiér jeho jachty a výhled z její ložnice na Monte Carlo. Je­-li VR projekt skutečným prostorovým počítačovým modelem a ne jen 360stupňovou fotografií, teprve pak se mohou rozvinout uživateli úžasné pozorovací možnosti a interakce.
První projekt AR jsme realizovali pro Wienerberger (výstava ForArch) na klíč před 9 lety, brýle s VR přišly o pár let později. Vše se zdokonaluje a jsme na prahu, za nímž mezi AR a VR již není žádný rozdíl, protože technologie se propojují. Úkolem strategického marketingu je najít a dobře vysvětlit přínosy nových technologií pro konkrétní značku. Je třeba mít odvahu, trpělivost a vůli rozvíjet se, investovat do hardware a demo projektů, čekat, až lidé pro technologii uzrají. Protože ona už tu je a jenom čeká na nás, abychom ji svým přístupem rozvinuli k užitku anebo zkáze. Tak jako vždycky.
Všechny naše služby a produkty mají za sebou vývoj (někdy značně dlouhý), proto i „virtošku“ náš dvorní 3DAnimátor Michal Bárta dlouho zkoumal a tvořil na non-buss projektech – přesvědčte se níže. A pokud se ptáte „na čem to běží“, tak odpověď zní HTC VIVE.

Reference

Magic Seven – vývojářské a pre-buss projekty

Vítejte v Cheopsově pyramidě či na vzducholodi Hindenburg

Magic Seven – vývojářské a pre-buss projekty

Už v roce 2015 jsme virtuální ženy oblékali do skutečných šatů.